Ik heb op 30 december (de dag dat Mercurius na een retrograde periode weer recht ging lopen) heb ik wat bijzondere belevenissen meegemaakt met de dienstverlening van de mijn bank.
Ik ging ‘s ochtends rond 11 uur boodschappen doen voor Oud en Nieuw en moest, omdat ik nauwelijks nog contant geld had en een winkel op mijn route geen pinbetaling kan verwerken, even geld pinnen bij een nabij gelegen automaat. Toen ik dacht de transactie voltooid te hebben, kwam er iemand aanlopen met een briefje waarop vermeld was dat de automaat defect was. Dat bleek te kloppen, want ik kreeg mijn pas niet meer terug en ook geen geld. Dat gaf een probleem want hoe haal je nog boodschappen als de pas van de rekening waar je geld op staat verdwenen is en je geen contant geld hebt.
Ik belde de bank, het nummer stond gelukkig in mijn mobiel, en informeerde hen over het voorval. Het gaf allerlei perikelen. Moest de pas worden geblokkeerd, met als gevolg wachten op een nieuwe pas en pincode? In overleg werd besloten dat niet te doen en te wachten op de melding van de bank dat ik de pas weer kon ophalen. Maar hoe kom je nog aan geld en hoe kun je verder met telebankieren, want de verdwenen pas was daar ook de sleutel voor? Het advies was om bij het kantoor van de bank contant geld op te nemen. Maar dat bleek gemakkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik me meldde aan het loket vertelde de medewerkster aan de balie me dat ze me niet kon helpen omdat ook daar een automaat defect was. Ze raadde me aan het in een ander dorp te proberen, het filiaal in het meest naburige dorp bleek die dag gesloten. Omdat het inmiddels vlak voor sluitingstijd wegens lunch was en ik verwachtte dat net niet te halen, vroeg ik of ze die bank wilde informeren dat ik er aan kwam en of ze als ik inderdaad iets te laat zou zijn men even op me wilde wachten.
Door een wegomlegging en allerlei landbouwverkeer was ik er inderdaad 5 minuten te laat maar de bank bleek nog open. De jongedame aan de balie meldde me stralend dat ik verwacht werd en hielp me netjes aan contant geld voor een aantal dagen. Het hele avontuur heeft me ongeveer 2 uur extra tijd gekost.
Welke les:
Vertrouw op de mensen en minder op de systemen.
De medewerkers van mijn bank staan altijd professioneel voor me klaar.
Op de bewuste dag stond Mercurius stationair vierkant op midpunt Zon / Mercurius in mijn radix in het 2e huis. Het 2e huis gaat onder andere over geld en goederen. Daarnaast is Mercurius heer 8 in mijn radix. Het 8e huis gaat onder andere over banken en verzekeringen en Mercurius stationair zorgt voor allerlei storingen en oponthoud.